pátek 23. ledna 2015

Restaurování starých reprobeden - 1. Úvod

Úvod

Během dlouhých zimních večerů jsem se rozhodl odtrhnout se od virtuálního světa počítačů, frameworků a vývojových nástrojů a zase vytvořit něco světského - něco, k čemu je kromě abstrakního myšlení i někajá ta fyzická zručnost.

Dlohá léta jsem, coby student a poté i mladý svobodný člověk bez závazků a hypoték používal staré reprobedny a zesilovač k plné spokojenosti vlastní mému skromnému já. Jelikož byl zesilovač i bedny učňovskou prací mého otce, není divu, že jsem si k nim po těch letech vytvořil osobní vztah.

Život je změna a tak přišla přítelkyně, byt, stěhování, rekonstrukce, moderní vybavení. To, že staré oprýskané reprobedny nezapadjí do choreografie moderního nábytku je více než jasné:) Ač ovlivněn dnešním konzumním světem, kde je více než obvyklé zbavovat se postarších, avšak plně funkčních věcí a nahrazovat je novějšími modely, zbavit se tohoto prehistorického zařízení jsem z pochopitelných sentimentálních důvodů odmítal. Jako studovaný elektrotechnik slaboproudař jsem se rozhodl pro jiné řešení - aparát restaurovat. Tedy alespoň reprobedny, zesilovač se schová do skříňky pod televizi. Restaurování má ještě jiné výhody - šase reproduktorů je z masivního dřeva, nahradit ho plastovým repro z elektoshopu by byla jenom škoda.

Odstrojení

První krok k restaurování - odstrojit bedny a zjistit jejich tajemný obsah.


Jedná se o dvoupásmové reproduktory. Po bližším ohledání jsem zjistil, že jeden z reproduktorů (značky Tesla) má protrženou membránu. O důvod více provést výměnu i reproduktorů.





  
Stav je zjištěn. Je třeba objednat vhodné reproduktory, spočítat výhybky, objednat součástky atd. To ale až v přístím článku.



1 komentář: